Monday, October 15, 2012

"kau kunci cintaku" dengan Guccimu.


Kini dari tidur ku, ku terjaga. Terjaga diriku dalam dahaga. Tatkala dahaga jantung ku berlaga. Berlaga-laga jirim-jirim jasadku seperti sang naga, ingin mengabadikan keindahan perasaan kehendak diriku pada mu, keindahan muka-muka surat cintaku, yang mula dibahami ulat-ulat buku, yang rakus menelan huruf-huruf nyawaku di danau asmara.

Tidak sanggup ku lihat kau pupus. Tidak sanggup ku ingin putus. Tanpa warkah ini kuutus. 

Kaulah kecomelan yang wajar diabadikan. Kaulah ketulenan dalam segala kepalsuan. Kaulah yang menghangatkan jantungku yang nyaris beku, beku ditenggelami bongkah-bongkah artik di utara dan antartika di selatan. Kaulah yang membekukan peparu ku yang nyaris hangus dibakar, dipanggang kehangatan sahara. Kaulah penyetabil minda, jasad neutral antara benua-benua asid dan alkali, pemutar dunia kejahatan ke syurga kemuliaan. Aku milikmu si comel, milikmu untuk meraikan kecomelanmu, kecomelanmu yang wajar diabadikan.

Mengenai kecomelan ialah mengenaimu. Mengenai kebahagian ialah mengenaimu. Mengenaimu kesaktiaan adalah mengenai dirimu. Mengenai dirimu ialah kecantikan. Dan untuk tahu mengenaimu ialah dengan mengenalimu.

Aku suka pakaian Gucci mu. Obsessimu ke atas Gucci mengunci hatiku. Beg warna-warnimu menyeri kekusaman hatiku. Kau merompak pandanganku. Tidak ku hirau keindahan kota singa di gambar-gambarmu. Mataku terasa tercipta untukmu. Tercipta untuk menghayati warna-warni, kehijauan dan kemerahan jalur beg Gucci mu. Merestukan ketidakpadanan selendang jingga dilehermu dan meredhai kebulatan topi putihmu. Dari kaca mata gelapmu ke beg Gucci mu, aku suka dengan mu, berkenan padamu, dan bernafsu ke atasmu.

Segalanya ku rela gadaikan untukmu menjadi habibiku. Memeriahkan pesta warna dalam hatiku, menamatkan perkabungan hitam putih ku. Meriahkan nadi sarafku dengan kemerahan bibirmu. Dari Singapura ke Kuala Lumpur kau berkuasa, my baby. Berkuasa memecut untuk mengecutkan wabak kegelisahan hatiku tatkala aku kian mereput, tidak percaya pada geometri cinta dan teori kebersamaan. 

Aku bangga jika dapat menghebohkan kasihku pada magis-magis di wajahmu. Akan ku heboh mengenai keluarbiasaanmu, keputihanmu, pesona kelicinan sarung kulit kakimu, dengan teliti dan hati-hati. Demi Tuhan aku kagum dengan mu, idolaku.

Kau syumul bagiku. Paling syumul, paling tidak berbatas waktu. Pesonamu merentas negara. Pesonamu merentas benua. Pesonamu merentas bara. Pesonamu merentas jantina. Pesonamu merentas diriku.

Porak-peranda hatiku rebah keranamu. Keranamu ku kalah. Akan ku abadikan obsessiku padamu. Sang jelita, sang manja, sang pemanis keluarga, sang pengukir bahagia, si comelku. Aku syumul keranamu. Dan itu semua dahulu. Perasaanku umpama kapal. Satu hari di kota mu esok hari bukan denganmu. Layarku mudah berubah arah. Sauhku jarang berpaut ke satu arah. Maafkanku. Terima kasih juga atas bayu-bayu stimulasi sementaramu. Aku jamin tidak ku lupa dirimu. Aku janji tidak ada kucing, tidak ada bayi, dan tidak ada gadis yang setandingmu. Kaulah si comel yang memperkosa hatiku dengan keperkasaan kejelitaanmu. Kaulah si comel itu. Putus.

No comments:

Post a Comment